Als je het mailable in de store hebt geactiveerd zul je zien binnen campagnes dat er een campaign object is aangemaakt genaamd "Mailable".
Als je deze opent zie je het volgende:
Contacten die door dit object gaan worden middels een conditional gecontroleerd op alle redenen waarom een contact wel of niet mailable is:
VELD | Waarde |
Opt-in (e-mail) | = JA |
Bouncecount (Hard) | = 0 |
Bouncecount (Soft) | = kleiner dan 5 |
E-mail status | = Actief |
Burgerlijke staat | = Niet Overleden |
E-mail adres | = Niet |
Als een contact aan ALLE bovenstaande condities voldoet, dan is het volgens Deployteq Mailable. Als 1 van deze condities iets anders weergeeft, zal het contact als "NonMailable" beschouwd worden.
Binnen een campagne kun je voor elke mail verzonden wordt het "Mailable" object invoegen waardoor je bounced records vele malen lager wordt en je dus naar een veel relevantere doelgroep stuurt. Hierdoor zal de mail een veel beter resultaat hebben in de statistieken.
Een campagne zal er dan als volgt uitzien.
Je ziet dat na het "Select Customers" object het "Mailable" object wordt geplaatst en daarna het "E-mail" object. Het "Mailable" object wordt met een lijntje "mailable" gelinkt met het "Send E-mail" Object.
Hierdoor worden alle niet mailable contacten buiten de verzending gehouden en zo houd je een veel schonere verzending over.